woensdag 18 december 2013

Infographic: Vier seizoenen in de natuur van Nederland

De infographic, lijkt gemakkelijk maar is het niet. Zo kwam ik na een lange tijd maar niet op een onderwerp. Na wat hulp van de docenten wist ik dat m'n onderwerp niet origineel moest zijn. Dus geen  vier seizoenen in de supermarkt wat mijn eerste idee was. Het werd de vier seizoenen in de natuur van Nederland.

De doelgroep wist ik meteen al, dat werd voor kinderen van ongeveer 10 jaar. Nu wist ik waar ik me op moest focussen qua stijl. Ik wilde het vrolijk en toch heel strak hebben. De feitjes die ik duidelijk maak in de infographic zijn daarom ook heel 'basic'.

De styleguide:


De eerste versie:


Tweede versie (Font en achtergrond kleur aanpassingen):


Derde en uiteindelijk versie (Kleuren lichter maken na eerste print):





Geen opmerkingen:

Een reactie posten